# 5


18 maart 2013
Vanmorgen vertrok Sjaak uit Deadhorse, maar goed en wel op de Dalton Highway trok de slee z’n motor naar rechts. Hij dacht een lekke band aan de slee,
maar het bleek dat de as van het zwenkwiel bij de las was gebroken en dat wiel stond er scheef onder. Todd, Camp/HSE manager van MagTec Deadhorse had gezegd dat hij altijd mocht bellen als er iets was. Dat heeft Sjaak dus gedaan, waarop Todd met een aanhanger de slee terug naar het kamp heeft gebracht.
Nu staat alles weer klaar voor de volgende poging!
PIR Todd in Deadhorse


Onderweg op de Dalton Highway…
De Atigun Pas,
Het lijkt vredig, maar het was een hel aan deze kant van de pas met sterke wind en een temperatuur van -27ºC.
PIR Atigun Pass

De poolcirkel op de Dalton Highway.
PIR Arctic Circle


20 maart 2013
Halverwege de nacht arriveerde Sjaak in Fairbanks!
PIR Cold


24 maart 2013
Dankzij Frozen Motor Works in Fairbanks kan Sjaak het avontuur weer voortzetten.
Jon, hartstikke bedankt voor je hulp!
Met een verstevigde zwenkwiel-ophanging en een andere achterband vertrekt hij richting Canada.
Deze achterband heeft echter geen noppen of winterprofiel.
Hoe zal dat gaan, vooral bergop?
PIR Frozen Motor Works


Interview in Fairbanks Daily Miner.
PIR Newsminer


25 maart 2013
Vanuit Fairbanks is Sjaak naar Delta Junction gereden waar de Alaska Highway ‘eindigt’ bij mijlpaal 1422. Voor hem is dit het begin van de Alcan Highway!
Overnachting in Tok op ongeveer 150km van de grens met Canada.
PIR Delta Junction